The Bishops Arms satsar på ny sajt för att lyfta svensk öl- och matkultur!

Sveriges största gastropubkedja, The Bishops Arms, tar ett större omtag kring sin online-närvaro och lanserar ny hemsida. Syftet med satsningen är att nå ut med det unika för just The Bishops Arms och skapa en plattform för alla som brinner för öl och whisky. Det är även en plats där gästerna kan boka bord, beställa take-away, boka hotellrum och hitta information om när nästa efterlängtade pubquiz sker.

Pubkedjan stoltserar med ett av norra Europas bredaste öl- och whiskysortiment bestående av mer än 35 olika öl på fat, över 100 hantverksöl (craft beer) på flaska och 150 whiskysorter. Att forma och sprida öl-intresset i Sverige är en passion och på den nya hemsidan kan man lätt hitta sin lokala pubs dagsaktuella fatölssortiment.

– The Bishops Arms är så mycket mer än bara en ’vanlig’ pub och vi är glada att vi nu kan presentera detta på ett tydligare sätt online. Det är på sajten som många får sitt första intryck av oss och vi kommer att jobba hårt med att ha spännande och relevant innehåll för alla som är intresserade av socialt umgänge, god mat, öl och whisky, säger Oskar Svanström, operativchef på The Bishops Arms.

The Bishops Arms har funnits sedan 1993 och sedan dess har verksamheten stadigt växt och blivit Sveriges största gastropubkedja med verksamheter över hela landet. Det finns ett tydligt koncept som löper som en röd tråd mellan enheterna, men varje pub har en lokalanpassad meny och ett eget specifikt utbud av spännande öl- och whiskysorter. Menyn är säsongsanpassad och har stort fokus på lokala råvaror och ett allt bredare erbjudande av vegetariska- och veganska alternativ. Några Bishop-klassiker återfinns dock på alla enheter, bl a den uppskattade högrevsburgaren, The famous Chuck, och klassiska Fish´n Chips.

https://www.bishopsarms.com/